Boğaziçi Kıtalararası Yüzme Yarışı / Bosphorus Cross-Continental Swimming Race

Bu yarışa katılmak ilk aklıma düştüğünde milenyuma bir vardı.Tam 12 sene sonra 2011 yılında gerçekleştirebilecektim bu hayali.
Kıtalararası yapılan tek yüzme yarışı gibi bir sloganı vardı katıldığımda."The Unique"
Entrance of the Event after the race


Seçmeler için İstanbul'dan otobüsle Bursa'ya gitmiş, uykusuz bir yolculuk sonrası elemelerde  400m yüzerek katılmaya hak kazanmıştım.
Zorlanmıştım çünkü antrenmansızdım.Yüzmeyi 5 yaşında öğrenmiş olmak böyle uzun mesafelerde pekte işe yaramayan bir yeterlilikti.Yaptığım onca spor içerisinde sadece dağcılıkta gerçek bir eğitmenim olmuştu.Geri kalan sporları olabildiğince çok izleyerek, okuyarak ve adım adım uygulayarak ve zaman zamanda keşfederek yapabilmiştim.Fiziksel ve mental sınırlarımı önce bilebilmek, sonra ötelemek gibi en hafifinden psikopatça/delice bir davranış biçimi yerleşmişti.Hala da öyle.
Kafamda durmadan dönen soru şuydu: "Nasıl hazırlanacaktım?"
Havuza gidemezdim çünkü istifa sonrası ekonomik olarak toparlanamamıştım.
O zaman tek çare koşmak ve genel fitness seviyesini olabildiğince yukarıda tutmaktı.Susuz yüzücü mode on.
Ve hergün 5k koşmaya ve temel core egzersizleri yapmaya başladım.




Önceki yıllarda yaz aylarında free style (serbest stil) tekniğimi geliştirmek üzere başta Torpedo lakaplı efsane Ian Thorpe ( Ian Thorpe Vakfı ) (Resmi Facebook Hesabı )


Benim için bir diğer efsane Alexander Popov


Ve daha sonraki yıllarda bir türlü düzeltemediğim ve bir teknik problemi olarak gördüğüm tek taraftan nefes alma konusunda kulaçlarımı kuvvetlendiren rekortmen dünya şampiyonu uzun mesafe yüzücüsü Sun Yang 

Tüm bu efsane yüzücülerin mükemmel teknik becerilerini olabildiğince uygulamaya çalışıp verimli yüzebilmek  için çabalamıştım.Sonuç olarak 2014 yılında  aşağıdaki gibi yüzebiliyorum.

Yarış sabahı halk otobüsü ile Beşiktaş'tan Kuruçeşme'ye giderken Amerika'dan yarışa baba,anne ve erkek çocuk olarak gelmiş olan aileyle tanışmış ve onlara yardımcı olmuştum.
Bekleyen yolcu vapuruna bindik ve Kanlıca'ya doğru pervaneler dönmeye başladı.
Farklı bone renkleri ve ayak bileklerine takılan çipler sayesinde, renk gruplarına göre start verildi.
Daha önceden boğaz akıntıları broşürü incelemiş ve araştırmış olmam nedeniyle, kimseye çarpmamaya özen göstererek suya atladım.Önce bogaz ortasına doğru çarpraz yüzüş, köprünün altında boğazın ortası, Rumeli hisarına yakın tarafından devam edip,Bebek koyu'na uzak, kandilliye yakın geçip, Su Ada tarafına yanaşıp hafif boğazı ortalayıp finişe çarpraz bir yüzüş ile bitirdim.

Race Route / Yarışma Parkuru (Organizasyon websitesinden alınmıştır)

Dikkat edilmesi gereken bazı noktaları paylaşmak isterim.
-Üşüyorsanız Lanolin vb ince katman şeklinde avuç içi, kollar, bacaklar hariç olmak üzere vücuda sürülebilir (yaz kış soğuk duş alan biri olarak ihtiyaç duymadım) Köprünün gölgesinin düştüğü yaklaşık 10 mt lik bölge biraz soğuk olacak dikkat ama endişelenmeyin.
-Ensenize güneş kremi sürün. Yüzüş sürenize bağlı olarak 45dk-120 dk arası güneş direkt olarak gelecek.
-Denizlerimiz gibi, boğaz'da çeşitli atıklar olabilir.(Jaws ile yetişmiş bir kuşak olarak elime poşet çarptı ve irkildim)
-Yarışı parçalara bölün ve hedefler belirleyin.
-Zaman zaman temponuza uygun partnerlerle kulaçlayın.
-Sık sık nerede olduğunuzu kontrol edin ve bunu ihmal etmeyin yoksa Kuruçeşme yerine Üsküdar'dan çıkabilirsiniz :) (Finişi kaçırmak büyük problem dönmek için ciddi efor sarfetmeniz gerekecek ve diskalifiye olma durumunuz var.2011 yılında finişi kaçırıp Boğaz'ın ortasına doğru geçenleri topluyorlardı.
-Özellikle Su adadan fazla uzaklaşmadan kıyıya paralel yüzün.Su Ada'ya çok yaklaşırsanız ters akıntı nedeniyle ciddi enerji kaybedersiniz.(Gerçi son metrelerde seyirci desteğiyle motivasyon yükseliyor)
Şimdi birazda fotoğraf (2011 yılından)

   
Tired & Thirsty /Yarış sonrası ilk foto yorgun ve susamış (Foto: Bahri Elverdi)

Happiness of success  / Başarmanın mutluluğu (Foto:Bahri Elverdi)

With Nazım Karakoç / Nazım Karakoç ile birlikte

Being 218 does not matter / 218. olmak sorun değil.

20 Temmuz 2014 günü ise kalkıp atladım bisiklete ve Kuruçeşme'ye gittim.Bu sene başvuru süresini kaçırmıştım.2015 yılında tekrar katılıp (antrenmanlı ) yarışmak için notumu aldım.
Hem organizasyonun büyüyor olduğunu görmek ve katılımcı sayısındaki artış mutluluk verici.
Ayrıca efsane yüzücü, 4Olimpiyatların kraliçesi Inge de Bruijn'in organizasyonda yer alması güzelliklerden biriydi.
Inge de Bruijn  ( Foto:Bahadir Elverdi)

Inge de Bruijn  ( Foto:Bahadir Elverdi)
 84 yaşında reklamlardan hatırlayacağınız Levent Aksüt yarışı bitirmeyi başardı.Sadece o değil yaşı büyük olan birçok yüzücü ileriki yaşlarım için ilham verdi.

Levent Aksüt  ( Foto:Bahadir Elverdi)

Onca efordan sonra o dubaya çıkmak paha biçilemez.Bende biraz baş dönmesi olmuştu ve susamıştım

Finish ( Foto:Bahadir Elverdi)

Bazıları finish öncesi sevinmeyi tercih etti.

Happy to finish in few strokes later  ( Foto:Bahadir Elverdi)

 Sahibini bekleyen kupalar.

Trophies / Kupalar ( Foto:Bahadir Elverdi)

Üzerinde VIP yazan bu tekne yüzücülere zor anlar yaşattı.Büyük saçmalıktı.

Close to finish ( Foto:Bahadir Elverdi)
Bu dev afişin bu fotoğrafta görünmeyen kısmında da dediği gibi "A race where everyone is a winner"


Great commercial to take photo in front of it.  ( Foto:Bahadir Elverdi)

 Gözlerden fışkıran şeyin adı azim.

Focused on one thing. finish  ( Foto:Bahadir Elverdi)

Son notlar:
-Engelli kardeşlerimizle gurur duydum.
-Faydalı bilgiler bulacağınız yüzücünün el kitabı
-Detaylı bilgi almak için TMOK (Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi)

Note for foreigners:
One of the unique open water swimming race of the world..More than 1700 swimmers all around the world participated in this organization this year.This race must be in your "100 things to do before you die" list.
I succeded to finish this race in 2011.It's one of my dream which comes true.
Try to get info about the stream on Bosphorus.Try to avoid getting closer to the both side of the Bosphorus at whole race.There are opposite streams close to the shore.Pay attention to look where you are frequently during the race.You can check the map of the race above to get an idea.
Check out swimmers handbook
For more information you can visit race page.
Below a presentation video for the race.


Popüler Yayınlar